Zeytinyağlı Enginar


Yeni kurabiye deneyemediğim için, bu sefer mevsim sebzesi yayınlıyoruz. Ama 4 mevsimin en sevdiğim sebzesi :)
Bu sefer değişiklik yapıp içine nane de koymuştum ama tavsiye etmiyorum.

Malzemeler

5 enginar
1 büyükçe patates
1/2 demet taze soğan
1/2 demet dereotu
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
1/2 limon + 1 yemek kaşığı limon suyu
sıcak su

Yapılışı

Önce yeşillikler doğranır, ardından patates küp doğranıp suda bekletilir. Enginarların da sapı kesilip kabuğu ince bel verene kadar soyulur. Bel verdiği yerden kesilir, çanağın alt kısmı (yeşil kısmı) bıçakla alınır. Ardından dörde bölünüp -varsa- orta kısmının tüyleri kesilir. Temizlenen parçalar, yarım limon sıkılmış suya atılır. (Bu arada, zaten çok faydalı ve çok lezzetli olduğu için kopardığımız kabukların gövdeye birleşen beyaz yerlerini çiğ çiğ yiyorum, tavsiye ederim; ama dudakları ve dişleri boyuyor, "demedi" demeyin. Misvakla çıkıyor)

Tencereye zeytinyağı, taze soğan ve patatesler alınır. En fazla 1 dakika sonra suyu süzülmüş enginarlar eklenir. Üstüne 1 kaşık limon suyu gezdirilir. Tuzu ve şekeri eklenir. Kısık ateşte arada bir karıştırılarak suyunu salıp çekene kadar beklenir. Sonra dereotu üstüne yayılır, sıcak su eklenir ve pişmeye bırakılır. Klasik düdüklüde 10 dakikada pişer. Karnıyarık tenceresinde kısık ateşte kapağı kapalı olarak 30 dakikada pişer. Karnıyarık tenceresi kullanacaksak, dereotunu 30 dakikanın ilk başında koymak zorunda değiliz, biraz diri kalması için daha sonra da koyabiliriz, ben öyle yaptım.

Sonra demlenmeye bırakılır ve afiyetle yenir. 


Yorumlar